null
Osteopati

Vi tilbyder effektiv osteopatisk behandling i Humlebæk

Har du tilbagevendende smerter og uklare symptomer? Ved hjælp af osteopati kan du få bugt med pludseligt opståede eller kroniske problemer.

Osteopaten anvender en holistisk tilgang og manuelle teknikker til at genoprette balancen og mobiliteten i kroppen. Vi identificere og adressere underliggende årsager til smerter og ubehag, hvilket kan lede til en mere effektiv behandling og langvarig lindring.

#image_title

Ny kunde
Første gang du bestiller tid bedes du ringe til os.

Skal du hurtigt til?
Går du uden om sygesikringen, kan du komme hurtigere til.

Er du allerede kunde?
Book selv via vores online bookingsystem.

Holistisk tilgang og manuelle teknikker

Effektiv osteopatisk behandling

Ved osteopatisk behandling bliver kroppen betragtet som en helhed, hvor fokus ligger på at identificere årsagen til smerterne, i stedet for blot at behandle det sted, hvor smerten opstår. Dette adskiller sig fra den mere traditionelle fysioterapeutiske tilgang, hvor behandlingen typisk er rettet mod at lindre smerten i det specifikke område, hvor den mærkes.

Osteopaten søger at identificere eventuelle ubalancer eller blokeringer i kroppen, som kan være årsagen til smerten, og arbejder med at genoprette kroppens naturlige bevægelsesmønster og funktion. På denne måde kan osteopatisk behandling være en alternativ tilgang til smertelindring og genopretning af kroppens funktion, der tager højde for kroppens komplekse sammenhænge og individuelle behov.

Book tid hos vores osteopat Lennart Beckwith
Han vil hjælpe dig med at komme nærmere et svar – og en behandling af dine smerter.

1. Klik på Online booking
  2.  Vælg Fysiodanmark Humlebæk
  3.  Vælg Osteopati

– Så er du godt på vej til en mere smertefri tilværelse…

ALT DET PRAKTISKE

Priser

BeskrivelsePris
OSTEOPATIUDEN FOR SYGESIKRINGEN
1. Konsultation:
  • 45-60 minutter
  • Indledende samtale
  • Undersøgelse
  • Opstart af behandling
750,-

Konsultation

Ved første konsultation laver vi sammen en grundig gennemgang af din aktuelle problematik, samt din historie/ tidligere skadeproblematik.

Du får en grundig undersøgelse, hvor jeg ser på din holdning, vurderer din bevægelighed og udfører relevante tests, herunder sikkerheds- og neurologiske tests.

Hvis du har fået foretaget undersøgelser; røntgen, scanning mm., må du meget gerne medbringe disse.

Hvordan arbejder en Osteopat?

En osteopat vurderer om spændingerne stammer fra organerne, da det kan være en underliggende årsag til smerterne/ spændingerne.

Osteopati og fysioterapi hænger oftest sammen og danner rammen for en god og sammensat behandling.

En osteopat vil klarlægge problemets oprindelse og behandle derefter, hvorefter en fysioterapeut eventuelt overtager, behandler og genoptræner der hvor smerten udsprang.

Efter vores første konsultation vil du modtage en mere “hands-on” behandling.

Du får vurderet eksempelvis led, væv, organer og kraniet, inden den egentlige behandling går i gang.

Du kan modtage forskellige manuelle teknikker som eksempelvis:

• Fascia stræk
  • Mobilisering af leddet/leddene
  • Manipulation
  • Muscle Energy Techniques (anvendes til afspænding samt stræk af musklen)
  • Jones (nedsætter spændingen i musklen)
  • Manuel bløddelsbehandling
  • Teknikker til at optimering af organernes funktioner

Udover ovenstående, vil råd vedrørende kost, fysisk træning etc. gives hvis det vurderes nødvendig, for at fremme kroppens heling under behandlingsforløbet.